Духи багато в чому визначають весь вигляд жінки. І не тільки зовнішність, але і сприйняття життя в цілому. Тому, купуючи парфуми, ми платимо не стільки за конкретний продукт і марку, скільки за мрію про прекрасне її втіленні в життя. Як вибирати свої парфуми, як їх правильно наносити, скільки часу вони зберігаються.
Вчені довели, що сприйняття запахів тісно пов'язане з сексуальністю і емоціями - за них відповідає один і той же відділ головного мозку. У цьому немає нічого дивного - адже з найдавніших часів людина, як і інші тварини, вибирав собі пару по запаху.
Шкіра кожної людини має свій власний неповторний аромат, ключ до якого закладений в генах. Духи вступають в реакцію з шкірою і підкреслюють, доповнюють цей індивідуальний запах. Адже ми відчуваємо парфуми на ком-то тільки після того, як вони зникли зі шкіри, а її хімічний склад і температура залежать від безлічі факторів. Таким чином, аромат стає прихованим кодом, за допомогою якого ми спілкуємося з оточуючими людьми. Нерідко буває, що без всяких видимих причин незнайома людина викликає у нас відторгнення або, навпаки, здається нез'ясовно привабливим. Вчені кажуть, що вся справа у жінок - особливих ароматичних сполуках, активно виділяються через шкіру. У цих з'єднаннях містяться атрактанти - речовини, які приваблюють осіб протилежної статі. У парфумерії використовуються синтетичні або природні аналоги цих речовин. Найбільш відомий атрактанти, що використовується з незапам'ятних часів, - це мускус.
До таких же примітивним і часом неусвідомленим механізмам, як нюх і розмноження, відноситься і почуття голоду. У кого з нас не викликає приємних емоцій запах щойно спеченого хліба або, наприклад, свіжих ягід? Ось чому "їстівні" ванільно-фруктові аромати користуються такою популярністю у чоловіків. Як не звикнути до атмосфери затишку, яку поширює навколо себе справжня "солодка" жінка?
Нові аромати сильно відрізняються від класичних духів головним чином тому, що зараз в парфумерії все більше використовуються штучно синтезовані запахи. Сучасні техніки відтворення ароматів дозволили включити в парфуми не тільки нотки рідкісних квітів і плодів, але і зовсім дивовижні запахи - асфальту, піску, гуми і навіть пилу. У парфумерії існує більше 3 тисяч різних ароматів, і цей список постійно поповнюється. Але найбільш вишукані й складні аромати народжуються все ж з натуральних інгредієнтів. Багато в чому саме від процентного вмісту природних олій і залежить ціна парфуму.
Парфуми або екстракт - це найбільш дорогий варіант, у ньому відсоток парфумерної композиції перевищує 20. Парфумерна вода містить близько 10-12%. У туалетній воді - 6-8%. І найбільш слабкі по силі і стійкості аромати - це одеколони і безалкогольні спреї для тіла. Стійкість аромату також залежить і від його типу - квіткові і цитрусові запахи зазвичай швидше вивітрюються, ніж шипрові.
Можна слідувати пораді Коко Шанель та наносити аромат "в ті місця, куди ви хочете, щоб вас цілували". Найдовше аромат зберігається на так званих точках пульсації - згинах рук, зап'ястя, під колінами, на шиї. Одяг також дуже добре зберігає запах - особливо натуральні тканини і хутро. Але парфум слід наносити тільки на виворіт і шви одягу, щоб не залишити на ній плям. Старовинна традиція бризкати духами на хустки і рукавички в наші дні невиправдано забута. І дуже даремно - навіть один "запашний" хустка просочить улюбленим ароматом шафа і збережені в ньому речі.
Термін придатності
В першу чергу збереження аромату загрожують світло і тепло. Надмірний холод теж не йде на користь духам. Тому, всупереч радянською звичкою, флакон улюблених духів краще не ховати в холодильник, а просто зберігати в шафі. І не "наполягати" парфум роками, а починати використовувати відразу після покупки. Відкриті парфуми змінюють запах вже через пару місяців. Так що не варто купувати самий великий флакон духів, якщо ви не збираєтеся використовувати аромат на кожен день.
Розрахунок часу
Запах нерідко пов'язується у нас з якимось певним періодом у житті, з якоюсь подією чи людиною. Точно так само, як є парфуми для ранку (легкі, ненав'язливі) і для вечора (солодкі, деревні), існують запахи літа і зими. Взимку - шипрові, східні, відтіняють хутро і створюють атмосферу тепла і затишку. Влітку - повітряні, романтичні і освіжаючі.
І все ж багато використовують один улюблений запах завжди і скрізь, протягом багатьох років. Це величезне щастя - знайти такий "споріднений душі" аромат. Перш ніж це відбувається, зазвичай ми проходимо довгий шлях проб і помилок (нерідко вельми дорогих!). Психологи навіть визначили кілька "парфумерних" етапів у житті жінки. Свої перші парфуми зазвичай ми пам'ятаємо все життя. Ці експерименти з запахами давали нам можливість відчути себе дорослими.
Наступний етап "ароматичній" історії пов'язаний з першою закоханістю і пробуджується сексуальністю. Парфуми стають способом привернути до себе увагу, створити новий образ і заявити про нього. Період пошуків підходящого парфуму може тривати роками. Змінюється наш стиль і спосіб життя, змінюється сприйняття себе і світу. У певний момент жінка вже знає, чого вона хоче і що може собі дозволити. Коли це відбувається, ми починаємо віддавати перевагу старим улюбленим духам і рідше знаходити нові, які б "вразили".
З роками нюх поступово слабшає. І тому жінок "у віці" дозволено використовувати більше парфумів, ніж молодим. Духи нагадують про молодість і створюють відповідний настрій. А якщо ви і через роки раніше "граєте" з запахами, це тільки говорить про те, що ви зберегли свіжість почуттів.
Не вибирайте парфуми рано вранці - ніс краще вловлює запахи в пообідні години. Рясна їжа і сигаретний дим сильно впливають на нюх, так що намагайтеся не курити перед тим, як відправитися в парфумерний магазин.
Надушите тильну сторону долоні (перед цим переконайтеся, що руки не пахнуть ні милом, ні іншими духами) і вдихніть запах з відстані. Зробіть декілька коротких вдихів і потім "забудьте" про духів на час, щоб оцінити відчуття.
Більшість ароматів будується за принципом піраміди: запах розкривається поступово від легких нот до більш глибоким. Так що не судіть по першому враженню.
Не пробуйте відразу багато духів - трьох для одного разу буде більш ніж достатньо.