Продовжуємо розглядати найбільш поширені помилки, які допускають, вибираючи і використовуючи парфумерію.
Як же можна оцінити парфумерне засіб, який ви зібралися купувати? За різними параметрами, насамперед – за зовнішнім виглядом.
Упаковка завжди буде оформлена акуратно, незалежно від того, авторська чи це робота в «фірмовому» магазині, або власна розробка мережевої компанії. Написи надруковані чітко, розбірливо, рівно, без граматичних помилок (тут вам доведеться опанувати іноземні мови...). Приміром, по-французьки слово «парфум» пишеться так: parfum, але ні в якому разі не parfume. А по-англійськи perfume, але знову-таки не parfume. Будьте уважні!
Якщо на упаковці є «чарівні» слова «London-Paris-New York» (або щось подібне) – сміливо проходьте повз, це – фуфло.
Склад парфумерного продукту буде надрукований чітко і читаемо. Завжди буде напис «Made in» (із зазначенням країни, де зроблений продукт). Якщо парфумерія зроблена для продажу в Росії – так на упаковці має бути напис по-російськи – склад, виробник, обов'язково ТУ чи ГОСТ.
Запам'ятайте, на упаковці «справжньої» парфумерії не буде наклейок! Ні на коробочці, ні на флаконі! Всі написи наносяться друкарським способом, у тому числі і на скляні бульбашки. До речі, на денці пляшки зазвичай друкують серійний номер. Так от, і цей номер повинен бути надрукований, а не наклеєний. Єдине виключення – «номер аромату» при поширенні номерний лінії мережевими компаніями. У цьому випадку, якщо парфуми продаються анонімно, називаючись, припустимо, не «Опіум», а просто «№13», цей самий «№13» може виглядати як пластикова, ні в якому разі не паперова наклейка на денці.
Всередині коробочки повинні бути додаткові картонки для запобігання флакона від зайвого трясіння. Взагалі кажучи, коробка, як і флакон, повинна виглядати якісно і солідно. Адже ви вже навчилися відрізняти китайські дешевки від «справжніх» речей? Як ви це робите? Та Бог його знає, просто дешевку відразу видно...
До речі, коробочка, як правило, запаковується у целофан – обгортка повинна бути акуратною, не стовбурчитися, не здуватися бульбашками, без патьоків клею. Але майте на увазі, що деякі дуже солідні і дорогі марки спочатку у целофан не обертаються, тому що обгортка – не завжди показник якості.
Якщо продавець дозволяє розглянути пухирець (а якщо не дозволяє – проходьте мимо), зверніть увагу, наскільки щільно і «чітко» він закривається, наскільки без зусиль відкривається. Не злітає чи ковпачок сам по собі? Не стерлися чи написи на флаконі? Не облізла чи позолота з ковпачка? Немає тріщин?
Роздивіться флакончик на просвіт – скло повинне бути однорідним, без бульбашок, без затемнень тощо. Струсіть пляшечку – пам'ятаєте, як в радянські часи вибирали в магазині напої? Трясли пляшку догори дном і роздивлялися, не плаває що всередині. Ось і тут – будьте уважні, немає чи в ароматної рідини яких волосків, пластівців або схожою капості. Якщо є – віддайте назад і йдіть в інший магазин.
Нарешті ви зважилися спробувати парфуми (якщо не дають пробувати – йдіть в інший магазин). Знайте, нюхати ковпачки від бульбашок марно. Надушені на минулий Новий рік затерті паперові смужки теж не принесуть вам користі. Про дегустації духів я писав зовсім нещодавно – перечитайте, як треба пробувати духи. Перечитали? Ось так і робіть, не піддавайтеся на похмуру фізіономію втомленого продавця, на бурчання голодного супутника або вереск дітей, які тягнуть вас до сусідній вітрині з комп'ютерними дисками. Майте повагу до себе, і тоді вас будуть поважати інші!
Всьому свій час і місце
Це вже питання стилю. Справа в тому, що є запахи, спочатку призначені тим чи іншим віковим групам, наприклад – цукерково-нудотні дитячі «духи», фруктові і квіткові запахи юності, альдегідні аромати для старшого віку. Не слід плутати і користуватися «не своїм» запахом, не зрозуміють...
Одно і потрібно враховувати «статеву приналежність» запаху. Емансипація емансипацією, але запахи шкіри і тютюну не йдуть молодим дівчатам, а чоловік, щосили виділяє фруктові та солодкі східні аромати в нашій культурі сприймається не зовсім як чоловік.
Якщо ж ви любите економити і звикли ділити туалетну воду на двох з чоловіком, подумайте про можливості вибору парфумерії категорії «унісекс». Унісекс – термін, що позначає річ без вираженої статевої приналежності. У парфумерії так називаються парфумерні продукти, які можуть з однаковим успіхом застосовувати як жінки, так і чоловіки.
Унісекс – не така вже рідкісна річ, і в нашій культурі подібне досить поширене. Ви коли-небудь носили футболки? Ага, і зараз носите? А джинси – класичні, без гламурних новомодних наворотів? А кросівки? Цей список можна, піднатужившись, продовжити, але суть, я думаю, зрозуміла. Зараз у багатьох областях життя застосовуються речі, які однаково підходять і чоловікам, і жінкам – ось вона, можливість заощадити, купивши один флакон на двох. Тільки пам'ятайте, що витрата-то збільшиться...
При використанні парфумерії слід враховувати, чим ви займаєтеся. Деякі професії виключають парфумерію, роблячи її безглуздою з-за великої кількості сторонніх запахів, наприклад – багато сільські професії. Зізнайтеся, немає сенсу витрачати духи, вирушаючи на птахоферму – кури не оцінять...
Деякі професії несхвально ставляться до парфумерії, так як запашний працівник буде дратувати клієнтів. Приміром, дуже обережно слід застосовувати парфумерію перукарям, стоматологам, дитячим лікарям, кулінарам – взагалі, всім, хто за родом своєї діяльності близько контактує з людьми або харчовими продуктами.
Не потрібна парфумерія і там, де вона буде заважати самому працівнику, я маю на увазі такі професії, як водолаз, моряк-підводник, льотчик. Інакше: якщо хтось працює, перебуваючи постійно в тісному, закритому і погано вентильованому просторі – не даруйте йому парфуми, краще підберіть що-небудь інше...
До якісної парфумерії іноді застосовується термін «носити». Тобто духами не «душаться» – якщо це, звичайно, хороші духи, – їх «одягають» і «носять». Зрозуміли, в чому суть? А суть в тому, що є сенс підібрати парфуми для особливих випадків, для дому, для роботи, для відпочинку – приблизно так, як ви підбираєте свій гардероб.
Сприймайте парфумерію як складову свого гардеробу, свого костюма. Це потребує певних затрат часу на підбір, але натомість ви створите свій стиль.